Hydrocleys nymphoides


jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Berichten
120,823
Leeftijd
58
Locatie
Groningen
Bovengenoemde plant heb ik in de Fusion 120 met voeding bij de wortels en het licht op 70%. Rechts bij de ruit zie je dat deze het erg goed doet en dikke stelen geeft en met regelmaat nieuwe scheuten.
Ik heb enkele malen deze scheuten links van het midden gepoot met ook voeding bij de wortels. Echter deze stelen blijven altijd dun met klein blad en de plant verpietert vaak na enige tijd daar links van het midden.
Wat kan de oorzaak zijn dat ze het rechts prima doen en in het midden met wat meer licht stukken minder. Op de foto kun je ze goed zien staan.

IMG_20211224_191753400.jpg
 
Wellicht minder harde circulatie aan die kant?
meer voeding de rechter? aangezien die van jou naast een echinodorus is die miss ook veel slurpt?
 
Die rechts staat niet echt in de stroming inderdaad maar ook vlak naast een Echino en een veld Crypto. Ik weet niet of de stroming een oorzaak kan zijn. De rechter die het goed doet staat tegen het raam aan en dus naast de spraybar.
 
Midden wel stroming rechts niet echt? lijkt mij dat je daar in die richting kan zoeken als de rest allemaal hetzelfde is alleen dat anders?
 
Die rechts staat niet echt in de stroming inderdaad maar ook vlak naast een Echino en een veld Crypto. Ik weet niet of de stroming een oorzaak kan zijn. De rechter die het goed doet staat tegen het raam aan en dus naast de spraybar.
Ik heb onlangs ergens gelezen dat de plant stroming minder prettig vindt… kon het ff niet terugvinden… maar mogelijk is dat de oorzaak. Ik liep er ook tegenaan en heb een nieuwe plant gekocht en die uit de stroming geplaatst…
 
Ja de spraybar zit tot 10cm uit de hoek aan beide kanten dus die goed groeien rechts krijgen veel minder stroming dan die in het midden.

Ik heb onlangs ergens gelezen dat de plant stroming minder prettig vindt… kon het ff niet terugvinden… maar mogelijk is dat de oorzaak. Ik liep er ook tegenaan en heb een nieuwe plant gekocht en die uit de stroming geplaatst…
Ja dat zal dan hier ook de oorzaak wellicht zijn. Heb best wel in het midden aardig wat beweging namelijk.
 

Terug
Bovenaan